Ana içeriğe atla

danışmanlık öncesi

WEB TABANLI AİLE PLANLAMASI DANIŞMANLIK HİZMETİNİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(Danışmanlık Öncesi)

SOSYO-DEMOGRAFİK SORULAR

1. Yaş …….
2. Cinsiyet a)Kadın b)Erkek

3. Medeni hal:a)Evli b)Evli değil

4. Eğitim durumu:
a) Okur yazar b) İlkokul c) Orta okul mezunu d)Lise mezunu e)Lisans f) Lisansüstü

5. Sosyal güvenceniz var mı?
a) Evet b)Hayır

6. Çalışıyor musunuz?
a) Evet b)Hayır

7.Aylık ortalama gelir durumunuz?
a) Gelir giderden az
b) Gelir gidere eşit
c) Gelir giderden fazla

8. Çocuğunuz varsa, çocuk sayınız nedir?.........

9. Sigara kullanıyor musunuz?
a)Evet günde ………..adet ve …………yıldır kullanıyorum.
b)Hayır kullanmıyorum.
c)Kullandım ve …..yıl önce bıraktım.

10. Aşağıdaki hastalıklardan hangisi ya da hangileri sizde var?
a)Hipertansiyon b)Şeker hastalığı c)Guatr d) Astım
e)Kalp hastalığı f)Karaciğer hastalığı g) Böbrek hastalığı
h)Diğer, belirtiniz…

11. Sürekli kullanmakta olduğunuz ilaçlar var mı?
a)Evet,………………………………….ilaçları kullanıyorum
b)Hayır

12. Bugüne kadar geçirmiş olduğunuz ameliyat var mı? Varsa belirtiniz.
a)Evet ………………………………..
b)Hayır




AİLE PLANLAMASI YÖNTEMLERİ HAKKINDA BİLGİ VE DENEYİMLER

13. Sizce ideal çocuk sayısı kaç olmalıdır?………

14. Sizce iki gebelik aralığı ne kadar olmalıdır?(Yıl/ay..........)

15. Sizce kadınlarda ilk doğum yaşı kaç olmalıdır?
a)15-19 b)20-24 c)25-29 d)30 yaş ve üzeri

16. Aşağıdaki aile planlaması yöntemlerini biliyor musunuz(hiç duydunuz mu)? Bildiğiniz yöntemleri işaretleyiniz.

a) Geri çekme
b) Duş
c) Takvim yöntemi
d) Fitil
e) Kılıf(kondom)
f) Vazektomi
g) Diyafram
h) Ria(spiral)
i) Norplant
j) Aylık enjeksiyon(iğne)
k) 3 aylık enjeksiyon (iğne)
l) Hap
m) Tüpligasyon
n) Hiçbir yöntemi duymadım

17. Aile planlaması yöntemlerini hangi kaynaklardan öğrendiniz?(Birden fazla işaretleyebilirsiniz)

a)Doktor
b)Ebe
c)Diğer sağlık personeli (hemşire, sağlık memuru vs.)
d)Arkadaşlarımdan
e)Yakınlarım/akrabalarım
f) İnternet
g) Gazete,dergi, TV vs.

18. Sizce Aile Planlaması sorumluluğu kime aittir?
a)Eşlerden her ikisine b)Kadına c)Erkeğe d)Bilmiyorum

19. Bildiğiniz acil doğum kontrol yöntemi var mı?
a)Evet , ……………….……yöntemini biliyorum b)Hayır

20. Aile Planlaması Danışmanlık Hizmetlerinin gerekli olup olmadığı konusunda ne
düşünüyorsunuz?

a)Evet b)Hayır c)Bilmiyorum

21. Herhangi bir aile planlaması yöntemi kullanıyor musunuz?
a)Evet b) Hayır
22. Kullanıyorsanız, hangi yöntem olduğunu belirtir misiniz?
a) Geri çekme
b) Duş
c) Takvim yöntemi
d) Fitil
e) Kılıf(kondom)
f) Vazektomi
g) Diyafram
h) Ria(spiral)
i) Norplant
j) Aylık enjeksiyon(iğne)
k) 3 aylık enjeksiyon (iğne)
l) Hap
m) Tüpligasyon
n) Diğer………………..
23. Kullanıyorsanız kaç yıldır aynı yöntemi kullanıyorsunuz?
a)Yeni başladım b)1-2 yıl c)3-4 yıld)5 yıldan fazla

24. Sizce kullanmakta olduğunuz Aile Planlaması yöntemi etkili bir yöntem midir?
a)Evet b)Hayır c)Bilmiyorum

25. Kullanmayı bıraktığınız yöntem/ yöntemler oldu mu?
A)Evet B)Hayır

26.(25. Sorunun cevabı evet ise) Hangi yöntem/yöntemleri kullanmayı bıraktınız?
Bırakma nedeniniz nedir? (Birden fazla seçenek işaretleyebilirsiniz)

1. Hap ( ) bırakma nedeniniz…………………………………...
2. Kondom ( ) bırakma nedeniniz…………………………………..
3. RİA(Spiral) ( ) bırakma nedeniniz…………………………………..
4. Enjeksiyonlar (iğne) ( ) bırakma nedeniniz…………………………………..
5. Takvim yöntemi ( ) bırakma nedeniniz…………………………………..
6. Geri çekme ( ) bırakma nedeniniz………………………………….
7. Diğer………………bırakma nedeniniz…………………………………
………………………………………………………………………………………

27. Herhangi bir aile planlaması yöntemi kullanırken istem dışı gebeliğiniz oluştu mu?
a)Evet, ………….….yöntemi kullanırken oluştu.
b)Hayır

28. Hiç düşük, küretaj, ölü doğum ve canlı doğum sonrası ölüm öykünüz var mı?
a)Evet ……adet düşük,
b)……adet küretaj,
c)….adet ölü doğum
d)……..canlı doğum sonrası ölüm öyküm var.
e)Hayır

29. Acil doğum kontrol yöntemi kullandınız mı?
a)Evet, …………………..….yöntemini kullandım b)Hayır

30. Eşiniz/Partneriniz aile planlaması yöntemleri kullanmanızda sizi destekliyor mu?
a)Evet b)Hayır c)Emin değilim




































Yorumlar

İletişim Formu( Soru sor)

Ad

E-posta *

Mesaj *